"ITCI er den leverandør, jeg selv manglede, da jeg var IT-chef"

Finn Hessellund har arbejdet i IT-branchen i 25 år - 10 år som softwareudvikler, arkitekt og udviklingschef, otte år som CTO i større virksomheder og syv år som forretningskonsulent i virksomheder som TDC, Coop og Danske spil.

Han har både købt IT-løsninger og udviklet dem og har derfor et indgående kendskab til de behov, man har som IT-chef, og de problemer, der dukker op i traditionelle IT-projekter.

Finn Hessellund

Direktør

”Som IT-chef oplevede jeg, at jeg havde valget mellem standardsoftware, der kun dækker 80 % af behovet, eller udviklingsprojekter, der blev dyre, og endte ude af proportioner med det behov, jeg egentlig havde. Begge dele var lige frustrerende,” siger Finn Hessellund, CEO og grundlægger af ITCI.
”Det irriterede mig, at vores leverandører altid prøvede at stoppe os ned i deres hverdag i stedet for at forstå og arbejde ind i vores hverdag. Så på den måde har ITCI hele tiden været undervejs: Jeg har skabt den leverandør, jeg selv ønskede mig i alle de år, jeg arbejdede som IT-chef,” siger Finn.

Pest eller kolera

”Jeg er tit blevet præsenteret for standardsoftware, som løsningen på de IT-udfordringer vi havde. Sælgerne lover altid, at systemet kan præcis det, man har brug for, men når man dykker ned i det, viser det sig jo altid, at det kan det ikke helt alligevel. Man risikerer at bruge mange måneder på at integrere noget, der ikke løser problemet,” siger Finn.

Man betaler altså både en licens for softwaren og mange konsulenttimer til "tilpasning" og integration. Alternativet er de løsninger, der bygges fra bunden, men her støder man ind i helt andre udfordringer.

”I den anden ende af spektret finder vi de store løsninger, der bliver bygget fra bunden. Så stiller konsulenthusene op med projektledere og planer osv. Tit er det bare mindre ting, der skal laves, men det ender med at blive til projekter, fordi de skal opfinde løsningen fra bunden. Det bliver dyrt og omstændeligt,” siger Finn og fortsætter: ”Det irriterer mig, at de begynder med at opfinde den dybe tallerken. De bruger tid på arkitektur, infrastruktur, devops og mange andre ting. Men man har egentlig bare brug for de få kodelinjer, der omhandler det specifikke problem - resten burde de have med i værktøjskassen, de har jo lavet det mange gange før.”

Den problematik løser ITCI ved at bygge alle løsninger på et standard, licensfrit, framework, som allerede har ting som login/brugerstyring, frontend templates, integrationsservices osv. Det hele på en platform der har continuous deployment og en super agil tilgang til opgaveprioritering. Med andre ord kan man gå lige til kernen og fra dag 1 levere en komplet løsning, der fungerer.

ITCI-konceptet

”Jeg har med ITCI skabt et setup, der kan levere tilpassede og skalerbare løsninger hurtigt. Vi har et unikt framework, der gør, at vi typisk kan levere løsningerne inden for få dage, og vi har en metode, der både er effektiv og tilfredsstillende for vores kunder,” forklarer Finn. Metoden skærer IT-udvikling ind til benet og skærer alle unødvendige personer og processer ud af ligningen.

”Når vores kunder skal have løst et problem, er de i dialog direkte med udviklerne. Det skal ikke gennem en account manager eller projektleder, der skal ”oversætte”, specificere og grundlæggende ikke leverer værdi. Vi sætter de mennesker sammen, der har problemet og som kan løse problemet, og så går det hurtigt,” siger Finn.

ITCI-teamet har alle de kompetencer, der skal til for at udvikle projekter fra start til slut. Det er udelukkende erfarne og kompetente front- og backend-udviklere, der danner kernen i teamet. Alle sidder på kontoret i Ganløse, hvor man arbejder tæt sammen. ITCI-teamet har erfaring med udvikling, optimering og vedligeholdelse af systemer, integrationer, og funktionalitet på både web og mobil.
Samtidig har teamet alle nødvendige kompetencer inden for design, kommunikation og QA, der gør, at ITCI's løsninger ikke bare virker, men også er pæne, brugervenlige og gennemtestede. Som kunde i ITCI får man en direkte linje til udviklingsteamet, og man kan komme så tæt på udviklingsprocessen, som man ønsker.

Finn Hessellund

Direktør

Hvad siger vores kunder

Det hele startede, da en ny ansat i HR kom ind og spurgte: ”Hvorfor skal jeg klikke 14 steder for at gøre det her?”

– Allan Th Poulsen - IT-projekt- og udviklingsleder | Pharmakon

Vi sparer mange timer om ugen – det er hundredvis af timer på et år.

– Michael Søgaard Rasmussen - Direktør og partner | Spangenberg & Madsen

Jeg er blevet meget positivt overrasket over, at vi så hurtigt har set resultater fra ITCI One Systems.

– Michael Juul Rugaard - CEO | The Tokenizer

Det var helt afgørende, at der ikke gik én dag mere end højst nødvendigt, før vi havde et tilbud ude til kunderne.

– Thomas Heltborg Juul - CEO | GreenMobility

Det har været som at renovere et gammelt hus. Man kradser lidt i tapetet et sted og ender med en totalrenovering, fordi det simpelthen er nødvendigt for at gøre huset beboeligt.

– Lisbeth Frøkiær - Community Ambassadør | SpeakerScore

Kontakt os

Hvad kan vi hjælpe dig med?