Case: SpeakerScore

”Det har været som at renovere et gammelt hus. Man kradser lidt i tapetet et sted og ender med en totalrenovering, fordi det simpelthen er nødvendigt for at gøre huset beboeligt.”

– Lisbeth Frøkiær | Community Ambassadør

Case: SpeakerScore

”Det har været som at renovere et gammelt hus. Man kradser lidt i tapetet et sted og ender med en totalrenovering, fordi det simpelthen er nødvendigt for at gøre huset beboeligt.”

– Lisbeth Frøkiær | Community Ambassadør

Total relancering på få måneder

Et designløft endte med at blive en total relancering af websitet SpeakerScore, der også indeholdt nye features, ændret sidestruktur og en abonnementsmodel. Et kæmpeprojekt, der blev lanceret på få måneder.

”Websitet trængte til et ansigtsløft, men da vi begyndte at arbejde med det, blev det meget hurtigt klart, at vi måtte se på strukturen også. Og så kom ønskerne til nye features og en abonnementsmodel,” siger Finn Hessellund, direktør i ITCI og investor i SpeakerScore. ITCI har stået for udviklingen af det nye website – et omfangsrigt projekt, der hurtigt blev lanceret i sin første version.

SpeakerScore trængte også til en ansat med ansvar for platformens udvikling og for kommunikationen til omverden om produktet. Derfor blev Sine Durdevic ansat som Community manager.

Som at renovere et gammelt hus

”Vi startede med at sætte ITCIs’ grafiske designer til at se på udtrykket på websitet, og hvordan vi kunne få det gjort mere tidssvarende. Men i samme ombæring måtte vi se på hele brugeroplevelsen og begyndte så småt at flytte rundt på sidernes indhold og features,” fortæller Lisbeth Frøkiær, der både har været QA-tester på projektet og den koordinerende kraft, der har sikret, at de forskellige stakeholders blev hørt.

”Det har været som at renovere et gammelt hus. Man kradser lidt i tapetet et sted og ender med en totalrenovering, fordi det simpelthen er nødvendigt for at gøre huset beboeligt,” siger Lisbeth.

Hurtigt i luften

Men hvordan kan det lade sig gøre at gennemføre en totalrenovering og få relanceret på få måneder?

”I ITCI stiler vi efter at få en første version klar så hurtigt som muligt. Når den er lanceret, er det meget nemmere at se, hvor vi skal sætte ind, og hvad der skal rettes til. Hvis vi havde lavet store projektplaner og brugt lang tid på at tidsestimere projektet her, ville planerne være forældede, før vi fik projektet ud over rampen,” siger Lisbeth og fortsætter:

”Vi starter altid med design og frontend, så vi kan se, hvordan det kommer til at se ud, og hvordan det skal virke. Allerede der får man nogle åbenbaringer, hvor det er tydeligt, at tingene skal se ud på en anden måde, end man måske havde tænkt i sit hoved. Så begynder vi at udvikle funktionaliteten og lancerer et site, der virker og kan bruges. Derefter begynder optimeringsarbejdet, hvor vi forbedrer og justerer efter den feedback, vi får fra vores stakeholders.”

Der er store planer for udviklingen af SpeakerScore-universet, der i endnu højere grad skal opfylde de behov, foredragsholderne har både før, under og efter oplægget. De nye features vil blive lanceret løbende, og de vil blive justeret i takt med, at de tages i brug, og der kommer feedback fra brugerne.

Betalingsmodul lægger fundamentet for forretningen

En af de store ændringer har været introduktionen af en abonnementsmodel og et betalingsmodul. SpeakerScore henvender sig til et internationalt publikum, og betalingsmodellen skulle fungere på tværs af landegrænser og nationale moms- og beskatningsregler.

De online betalinger bliver gennemført med Stripe, og der er lanceret en udvidet profilsektion på websitet, hvor brugeren kan se sit abonnement, betalingsform, faktureringsadresse og selve fakturaerne, der kan downloades.

”Det er vigtigt, at alt, der har med betaling at gøre, står snorlige, og at brugerne føler sig trygge. Derfor har vi været ekstra opmærksomme på, at man som bruger får alle de informationer, man har brug for, både inden man betaler, og når man har betalt,” siger Lisbeth.

Betalingsfunktionen åbner for helt nye muligheder for SpeakerScore. Websitet understøtter nu en forretningsmodel, hvor de brugere, der benytter platformen mest og vil have adgang til alle funktioner, kan købe et abonnement. Samtidig vil der stadig blive udviklet nye features til den gratis version til brugere med et mindre behov.

Brugerbetalingen er et vigtigt næste skridt i udviklingen af SpeakerScore, og målet er både at øge brugerbasen og indtjeningen, i takt med at ny funktionalitet kommer til.

Hvad er SpeakerScore?

SpeakerScore henvender sig til foredragsholdere, der gerne vil have en nem og enkel måde at få feedback på. Glem alt om evalueringssedler på papir med spørgsmål, der skifter fra gang til gang. SpeakerScore tilbyder en online evaluering med fire faste spørgsmål, der er udviklet af en psykolog.

De fire spørgsmål skal være med til at give det mest retvisende billede af, hvordan du har klaret dig som oplægsholder. Du får en samlet score for hvert foredrag, du holder. Desuden får du også et gennemsnit af scorerne fra alle de foredrag, du har afholdt. Udover de fire spørgsmål, kan dit publikum også give dig virtuelle badges for at anerkende dine stærkeste personlighedstræk som taler.

Cases -

Læs også:

Cases - Pharmakon

Pharmakon
Der var lagkage og fejring, da IT-projekt- og udviklingsleder Allan Th Poulsen og hans kollegaer i Pharmakon...

Læs mere
Cases - Spangenberg & Madsen

Spangenberg & Madsen
Det foregik tidligere i Excel, når ingeniørerne i det rådgivende ingeniørfirma Spangenberg...

Læs mere
Cases - Green Mobility

Green Mobility
Hundredvis af delebiler med et GreenMobility-logo kører rundt i 11 byer og køres...

Læs mere
Cases - The Tokenizer

The Tokenizer
Security token-industrien er kommet for at blive. The Tokenizer er platformen, hvor...

Læs mere