Case: GreenMobility

”ITCI og vores egne folk kodede et system, der kunne håndtere pakkeløsninger på bare få uger. Det var helt afgørende, at der ikke gik én dag mere end højst nødvendigt, før vi havde et tilbud ude til kunderne.”

– Thomas Heltborg Juul | CEO

Case: GreenMobility

”ITCI og vores egne folk kodede et system, der kunne håndtere pakkeløsninger på bare få uger. Det var helt afgørende, at der ikke gik én dag mere end højst nødvendigt, før vi havde et tilbud ude til kunderne.”

– Thomas Heltborg Juul | CEO

Det er utopi at tro, at man kan nøjes med et standardsystem

Hundredvis af delebiler med et GreenMobility-logo kører rundt i 11 byer og køres af knap 150.000 brugere. GreenMobility’s elbiler er blevet en succes, men med succesen kommer et stigende behov for fleksible og tilpassede IT-systemer, der hele tiden kan understøtte og optimere forretningen og brugeroplevelsen. Dér er GreenMobility i dag, men vejen derhen har ikke været uden bump.

”Vi havde investeret i en ny IT-platform, da den gamle vi havde, ikke levede op til de ønsker og behov, vi havde. Men overgangen til den nye platform var problematisk, og samtidig opdagede vi ret hurtigt, at vi havde brug for ekstra features for at skabe den forretning, vi ønskede,” siger Thomas Heltborg Juul, CEO i GreenMobility.

Standardsystem med unikke add ons

ITCI kom på opgaven i januar 2020 og fik i samarbejde med GreenMobilitys egne IT-folk hurtigt GreenMobility’s nye IT-platform på fode. Samtidig begyndte arbejdet med at få tilpasset standardsystemet til de specifikke behov, GreenMobility havde.

”Vi havde købt et standardsystem med de mest almindelige funktioner, men vi havde specifikt brug for at kunne styre fx pre-booking fra kunderne, pakker, parkeringsbøder og ladekort til bilerne,” fortæller Thomas, der med de nye features har fået systemer unikt tilpasset GreenMobility’s behov.

Rent teknisk er de ekstra features add-ons til standardsystemet, der kører gennem et API. Det gør løsningen sikker, og samtidig er GDPR og compliance tænkt ind fra starten.

”Det er utopi at tro, at man kan nøjes med et standardsystem. Vi har for længst erkendt, at vi har brug for tilpassede systemer for at kunne drive en rentabel forretning. Nogle af de features, vi har fået udviklet, gør GreenMobility unikke og giver os en konkurrencemæssig fordel. Andre features har optimeret vores administration og har minimeret vores udgifter,” siger Thomas.

Hurtig time to market

Der er mange fordele ved et tilpasset IT-system, men det er lige så vigtigt, at udviklingen går stærkt, og at nye features hurtigt kan lanceres. GreenMobility gik i luften med nye pakkeløsninger på bare få uger, og kom hurtigt med i kampen om kunderne.

”Pakkeløsninger blev ret hurtigt et konkurrenceparameter inden for delebilsordninger, og vi skulle i markedet hurtigt, hvis vi ikke ville tabe kunder. ITCI og vores egne folk kodede et system, der kunne håndtere pakkeløsninger på bare få uger. Det var helt afgørende, at der ikke gik én dag mere end højst nødvendigt, før vi havde et tilbud ude til kunderne,” fortæller Thomas.

GreenMobility opererer en flåde på omkring 1000 elektriske delebiler i større byer på tværs af Europa. Mere end 145.000 personer er registreret som kunder hos GreenMobility.

Cases - GreenMobility

Læs også:

Cases - Pharmakon

Pharmakon
Der var lagkage og fejring, da IT-projekt- og udviklingsleder Allan Th Poulsen og hans kollegaer i Pharmakon...

Læs mere
Cases - Spangenberg & Madsen

Spangenberg & Madsen
Det foregik tidligere i Excel, når ingeniørerne i det rådgivende ingeniørfirma Spangenberg...

Læs mere
Cases - The Tokenizer

The Tokenizer
Security token-industrien er kommet for at blive. The Tokenizer er platformen, hvor...

Læs mere
Cases - SpeakerScore

SpeakerScore
Vi starter altid med design og frontend, så vi kan se, hvordan det kommer til at...

Læs mere