ITCI One - Use Case

Daglig KPI-mail med automatisk forecast

Case

En kunde driver en volumenforretning, hvor omsætningen er fordelt på en række varekategorier.
Omsætningen svinger i forudsigelige mønstre omkring hverdag/weekend, ferier, helligdage m.v.
Kunden ønskede et realistisk billede af dagens performance - er det gået godt eller skidt i dag?
ITCI One havde allerede integration til salgstal og byggede en KPI-model, der dagligt opsamler relevante salgstal og andre metrikker.
Tallene aggregeres i dags-, uge-, måneds-, og årstal, og præsenteres for hver periode i en samlet oversigt: Actuals, Forecast, Performance i % af forventet.
Alle relevante medarbejdere modtager hver morgen dagens tal på en e-mail.
I ITCI One kan man yderligere dykke ned og se udvalgte KPI'ers udvikling over en valgt periode.

Business Case

Ved automatisk at forecaste baseret på sammenlignelige historiske tal kan ITCI One give medarbejdere og ledelse et realistisk billede af performance.
Løsningen tog et par dage at implementere og sparer hver måned regnskabsafdelingen mange timer på at opsamle og præsentere data.

Nøgleord

KPI, Forecast, Salgstal, Performance, Daglig e-mail

ITCI One

Om ITCI One

ITCI One er et standardsystem, der er udviklet til at løse problemstillingen: Hvordan får jeg professionel IT-understøttelse af alle de mindre, specielle behov, der opstår i min organisation?

Vores løsningen har en række unikke egenskaber:

  • Opbygges løbende: Systemet bygges ved at løse ét behov ad gangen. ITCI’s metode garanterer, at løsningen skalerer over tid.
  • Nedskaleret projektstørrelse: Simple behov løses hurtigt (timer/dage) i direkte samarbejde med forretningsbrugerne.
  • Meget kort time-to-market: Fra vi snakker med brugeren, til der kører en løsning på testsystemet, går der timer eller dage, ikke uger eller måneder.
  • Agil tilgang: Da vi løser ikke-standardiserede problemstillinger, er det en del af processen at tilpasse løsningen løbende. Det gør vi smartere og billigere end konkurrerende produkter.
  • Ét system, mange brugerflader: Det er nemt at opsætte separate brugerflader og adgange for både interne og eksterne aktører.
  • Fælles arkitektur og datamodel: Alle behov, der løses gennem ITCI One, deler datamodel og IT-arkitektur.
  • Bygget til integrationer: Data flyder nemt ind og ud af ITCI One - en integreret servicemodel sikrer nemme integrationer til stort set hvad som helst.
  • Fuld adgang til data: Alle data er ejet af jer. I har fuld adgang, og I kan til enhver tid migrere hele eller dele af løsningen til andre systemer, hvis I ønsker det.
  • Ingen licens: Ingen dele af vores løsning kræver indkøb af softwarelicenser - I betaler kun for vores tid, samt driftsudgifter til cloudhosting, overvågning, backup.
  • Baseret på erfaring: ITCI’s IT-medarbejdere er erfarne i branchen fra begge sider af bordet - vi har helt sikkert set noget, der ligner jeres behov før.