En virksomhed sælger et kompliceret produkt, hvor salgsindsatsen kræver meget kontakt med kunden.
Kontakten foregår i forskellige kanaler: telefon, e-mail, chat m.v., og inkluderer tit afstikkere til leverandører og andre 3. parter.
Det var svært for virksomheden at finde et standard CRM-system, der nemt kunne integreres med varedata og automatisere en del af interaktionerne.
Det var endvidere svært for virksomheden at finde et system, der gav et tilstrækkeligt overblik over samtlige kundeinteraktioner og aftaler i en given sag.
Løsningen blev, at ITCI og virksomheden sammen designede et CRM-system, hvor al kommunikation på en given sag kan overskues kronologisk.
Historikken er pædagogisk opdelt i 4 kolonner: Kunde, Virksomhed, Leverandør og Andre.
Al e-mail og chat logges automatisk. Telefonkald logges manuelt af kundeservicemedarbejderen.
De fleste e-mails fra virksomheden initieres nu via templates, hvori systemet automatisk indsætter produktdata, kontaktdata m.v., alt efter hvilken sag der er tale om.
Virksomhedens medarbejdere kan nemt lave nye templates, både personlige og delte.
Ved at skabe en tæt integration af CRM og Produktsystem i ITCI One kunne mange tidskrævende kundeserviceprocesser simplificeres.
Det nye overblik gør det også nemt for medarbejdere at dele kundesager, uden at historikken går tabt.
Kunderne oplever, at sager håndteres ensartet og effektivt, uanset hvem der er på arbejde.
Systemet er ret omfattende og tog nogle måneder at designe og implementere. Men besparelsen i procestid er betydelig, og øget kundetilfredshed er en god bonus.
CRM, Produktintegration, Multi Channel, Kundesupport, Automatiseret kommunikation