En kunde solgte et meget komplekst produkt.
I basisudgaven kunne produktet konfigureres med en række tilvalg, men disse tilvalg medførte, at andre tilvalg var enten obligatoriske eller ikke mulige.
Tilvalg var både individuelt prissat, men kunne også købes i pakker.
Den samlede kompleksitet blev en udfordring, da virksomheden ønskede at bygge en webshop og lade kunderne konfigurere produktet selv.
ITCI leverede en løsning, hvor de forskellige regler og priser blev gjort tilgængelige som simple afkrydsningsfelter med real-time-visning af konsekvensen for pris og konfiguration.
Ved at udstille produktkonfiguratoren i deres webshop blev virksomheden i stand til at lade kunderne selv tilvælge/fravælge i produktkonfigurationer.
Det medførte øget salg og kundetilfredshed.
Løsningen var kompleks at implementere, og det tog et par måneders arbejde, før kvaliteten var tilfredsstillende.
Men det betalte sig hjem i øget salg og tilgang af nye kunder.
Produktkonfiguration, Produktafhængigheder, Kundeportal, Webshop