Afhængigt af forretningsmodel kan det være meget attraktivt at sælge abonnementer.
Det skaber recurring revenue, en omsætning man kan regne med kommer igen og igen uden ekstra salgsindsats.
Men kunderne har en række forventninger til en sådan service:
- det skal være nemt og sikkert at tilmelde/framelde sig
- man skal være sikker på kun at opkræve det aftalte
- produkternes indhold skal leve op til, hvad man er blevet lovet ved tilmelding, også selvom senere kunder er blevet solgt et andet produkt
- man skal kunne logge ind i en kundeportal og opdatere personoplysninger, kreditkortoplysninger mv.
ITCI har til flere forskellige kunder bygget den komplette løsning til at håndtere en Subscription model.
En komplet løsning til at håndtere abonnementssalg kan være en kompleks udfordring.
Det kræver produktdatabase, selvbetjeningsløsning, administrationsdel, betalingsløsning, integration til økonomisystem m.v.
Eksisterende standardløsninger håndterer som regel kun et udvalg af disse aspekter, og det er op til virksomheden selv at integrere de forskellige dele.
Med ITCI One får man en genvej, da systemet allerede gør det nemt at integrere og tilpasse på tværs af eksisterende systemer og workflows.
En konkret løsning bør altid planlægges og tænkes godt igennem, før implementering starter. ITCI har stor erfaring med denne type løsninger, og hjælper gerne i processen.
Abonnementer, Kundeportal, Fakturaintegration, Kreditkort-integration, Selvbetjening