For mange virksomheder er Trustpilot et vilkår, man må leve med.
Kunder, der har haft en dårlig oplevelse, vil være mere tilbøjelige til at skrive en Trustpilot-anmeldelse end andre kunder, som får, hvad de forventer.
En ITCI-kunde oplevede, at deres Trustpilot-score var lavere end deres direkte konkurrent, på trods af at interne målinger viste, at deres kundetilfredshed reelt var højere.
For at bringe de gode kundeoplevelser frem på Trustpilot implementerede ITCI et system, der automatisk sender en 'Anmeld os gerne på Trustpilot' e-mail til kunder efter afsluttet ordreflow.
E-mailen udsendes automatisk til en vis procentdel af kunderne et par dage efter ordreafslutning.
Løsningen tog ca. en dags arbejde at implementere. Efter 3 måneder var virksomhedens score på Trustpilot rettet op, og matchede nu bedre virksomhedens egen kundetilfredshedsmåling.
Trustpilot, Kundetilfredshed, Ordreflow, Workflow automatisering, Testimonials