En virksomhed ønskede at starte et B2B-salgsarbejde. Virksomheden brugte i forvejen ITCI One CRM og ønskede at køre B2B-salget i et tilsvarende system.
ITCI implementerede en B2B-version af CRM-funktionen.
Af tilføjelser var bl.a.: Integration til CVR-register, pipelineoversigt baseret på sandsynlighedsberegninger pr. sælger og samlet, opfølgningslister, nye KPI-tal, skelnen mellem nysalg og mersalg, ordremodul m.v.
Et B2B-salg er typisk et længere forløb, som kan resultere i en række individuelle vilkår.
Uden at anvende et CRM-system arbejder virksomheden i store dele af processen "i blinde" og har svært ved at fokusere indsatsen, hvor det ønskes.
Standard-CRM-systemer er tit svære at integrere med virksomhedens øvrige systemer, fx produktdatabase og leverandørportaler.
Med ITCI One får man en integreret løsning, som dramatisk øger styrbarheden og øger sandsynligheden for at gennemføre succesfulde B2B-salg.
B2B CRM, Pipeline, Salgsoverblik, Forecasting, KPI