En kunde i udlejningsbranchen oplevede stort administrativt bøvl med at håndtere skader på maskiner, der blev returneret af kunderne.
Da en skadesag og efterfølgende udbedring kan løbe over lang tid med mange involverede parter, er det essentielt, at alle oplysninger og hændelser undervejs registreres i ét system.
ITCI designede sammen med kunden et workflow i ITCI One, hvor alle steps i processen styres: Registrering af skaden (tekst og billeder), kommunikation til værksteder og leverandører, opsamling af udgifter (leverandørregninger, materialer og intern tid), kommunikation med forsikringsselskaber og andre parter, samt evt. viderefakturering til kunden.
Bedre styring og dokumentation gjorde kunden i stand til at spare meget intern tid. Ydermere gjorde præcis dokumentation for udgifterne til skadesoprettelse det muligt at viderefakturere større del af udgiften til skadesvolder/forsikringsselskab. Løsningen blev udbygget i flere omgange og tjente sig selv hjem på sparet tid og merfakturering inden for 6 måneder.
Skadeshåndtering, Workflow, Automatisering af processer, Viderefakturering